No to teraz musze cos wymyslec zeby podjechac do Wa-wy do tego lokalu no i zeby sie spotkac z klubowiczami... :roll:
Piszcząca turbina w AGU
Zwiń
X
-
Piszcząca turbina w AGU
Panowie
Od pewnego czasu podczas przyspieszania słyszę charakterystyczny świst turbiny. Czy jest to coś nadzwyczajnego w silniku 1.8T, czy mam się tym przejmować. Co to może oznaczać? Czy ktoś z was miał problemy z turbiną w tym silniku??
Dzięki za wszelkie podpowiedzi
PozdrawiamPowered by VSI PRINS
-
-
154 kkm to duzo jak na turbo ze zmianna geometria
200kkm dozywaja ze stala geometria(np w AGR) i sa uwazane za nie do zdarcia
a o ile sie nie myle u ciebie w benzynce jest ze zminna geometria
wiec przebieg i tak duzy
turbiny ze zminna geometria sa stosunowo tanie i jest ich duzo do kupienia
no ale jezdzij jak ci padnie to wtedy wymienisz nie ma co zawracac sobie glowy k
"daj spokój - nie ma takiego nr żeby szybkobrotowy element mechaniczny "chodził" bezszelestnie - TAK MA BYĆ "
ale borut napisal ze od pewnego czasu zaczal syszec to swiszczenie
wiec nie jest to norma
fakt ze one gwizdza ale jak jechalem passatem 1.8T to szczerze mowiac nie slyszalem turbiny :x
dopiero jak otworzylem okno to mozna bylo uslyszec lekki swist ale powtarzam lekki
Komentarz
-
-
Nexus 6, nie mam doświadczenia z doładowanymi silnikami benzynowymi, a tyle się mówi że jak świszcze to już koniec.... to byłaby katastrofa. Ale porównując np. do TDCi jakimi jezdziłem to można powiedzieć, że ten dźwięk jest prawie niesłyszalny, jest o wiele cichszy. Mam nadzieję że tak po prostu ma być.Powered by VSI PRINS
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TymonCiekawe Nexus6, jak Ci takie naturalnie świstanie zakończy się wirnikiem turbiny w tłumiku :lol:
standartowa z AHF zdjęta przy stanie 145 kkm - wg pomiarów trzymała idealnie parametry
wcześniej w AFN - zrobiłem 120 kkm i też bez ŻADNYCH problemów
a lekkiej nogi nie mam :diabelski_usmiechWith age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Komentarz
-
-
Oki Ty nie, Ja tak :wink:
Wszystko zależy od kierownika.
standartowa z AHF zdjęta przy stanie 145 kkm - wg pomiarów trzymała idealnie parametry
Purchawa ale się uśmiałem :szeroki_usmiech dziwkeŻycie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
BMW serii 3... Radość z jazdy.
Komentarz
-
-
chester121, podpadniesz Maicroftowi i to juz niedługo to popierwsze
po derugie benzyna nie ma zmiennej geometri łopatek
Bprut nie masz sie czym martwić dopiero jak zacznie żęźić to do piero wtedy przyjedź na spota 8.02.2006 gwizdanie w zimie jest normalne turbo pompuje wiecej powietrza bo jest gestsze. Świest przy pr obr 1500-2000 nie jest niczym dziwnym w passacie jest lepsze wytłumienie i dlatego nie słychać. dokładnie powie ci dopiero BaPit on ma najwieksze doświadczenie z 1.8T do puki olej nie ubywa to nie ma sie co martwić
Komentarz
-
-
Tymon, ja pierdziele. Taka literowke zrobic to mistrzostwo swiata.
:haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:
A wcale duzo nie wypilem.
:haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:
Sorki, za OT."...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
Re: Piszcząca turbina w AGU
Zamieszczone przez borutPanowie
Od pewnego czasu podczas przyspieszania słyszę charakterystyczny świst turbiny. Czy jest to coś nadzwyczajnego w silniku 1.8T, czy mam się tym przejmować. Co to może oznaczać? Czy ktoś z was miał problemy z turbiną w tym silniku??
Dzięki za wszelkie podpowiedzi
Pozdrawiam
Świst K03 przy seryjnym programie nie jest rzeczą do końca naturalną, ale w zimie rzeczywiście może być słyszalny w trakcie wkręcania sięna max obroty (ok. 2300-2600 rpm). wówczas doładowanie osiąga peak, a później spada - także świst nie powinien trwać dużo dłużej, niż sekundę.
U siebie zauważułem, że "głośność" świstu turbiny jest zależna od oleju na którym jeżdżę, ale nie będę do tego budował jakiejś teorii, bo dokładnie tego nie analizowałem może gęstość oleju ma na to jakiś wpływ...
Na Twoim miejscu niczym bym się nie martwił. Jak chcesz poczuć się lepiej, to podłącz się z manometrem pod kolektor dolotowy i zerknij, jakie ciśnienie daje turbina. Jak skacze do 0.4-0.6, a potem spada, to wszystko jest w normie. Jak daje mniej, to powoli zacznij odkładać na nową A jak chcesz czuć się dobrze cały czas, to podłącz sobie jakiś wskaźniczek na stałe - teraz takie proste można kupić za małą kasę (np. tu , lub jakiś inny). Wtedy mógłbyś obserwować zachowanie turbinki cały czas k
A jak już turbina padnie, to nie jest to jakaś masakra (chyba, że padnie tak, że flaki polecą do dolotu ) - zamiennik trafisz za 500-800 PLN. A jak będziesz chciał usprawnić auto, to od razu przesiądziesz się na K04 (ja za swoją dałem 1000 PLN) - do tego kolektor, program i kilka "dopasowań" i zrobisz bezpieczne 200-210KM k
Pozdrawiam!
Bartekbyła mocna Octa, a jest konik
Greckie Delikatesy
Komentarz
-
Komentarz