Piszcząca turbina w AGU

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Wlod
    Drive
    • 2006
    • 63

    Piszcząca turbina w AGU

    No to teraz musze cos wymyslec zeby podjechac do Wa-wy do tego lokalu no i zeby sie spotkac z klubowiczami... :roll:
  • borut
    Rider
    S_OCP Member
    • 2005
    • 299

    #2
    Piszcząca turbina w AGU

    Panowie

    Od pewnego czasu podczas przyspieszania słyszę charakterystyczny świst turbiny. Czy jest to coś nadzwyczajnego w silniku 1.8T, czy mam się tym przejmować. Co to może oznaczać? Czy ktoś z was miał problemy z turbiną w tym silniku??

    Dzięki za wszelkie podpowiedzi

    Pozdrawiam
    Powered by VSI PRINS

    Komentarz

    • chester121
      L&K
      • 2005
      • 1053

      #3
      a jaki masz przebieg????
      jesli slychac glosne swistanie to juz turbina powoli mowi ci PAPA
      zauwazyles ubytki oleju????

      Komentarz

      • henio
        Rider
        S_OCP Member
        • 2005
        • 631

        #4
        U mnie jak jest jeszcze nie rozgrzany też słychać taki głośniejszy świst , da się jakoś zdiagnozować turbine?

        Komentarz

        • borut
          Rider
          S_OCP Member
          • 2005
          • 299

          #5
          Przebieg 154 kkm, swistanie jest cichutkie i tylko w okolicach 1500 - 2000 RPM..
          Nie wiecie czy w tych silnikach jest zmienna geometria łopatek? Ile ta zabawa może kosztować i kiedy poznam, że to naprawde koniec? Co do oleju - poziom bez zmian od 5 kkm.
          Powered by VSI PRINS

          Komentarz

          • Nexus6
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 4847
            • Volkswagen

            #6
            daj spokój - nie ma takiego nr żeby szybkobrotowy element mechaniczny "chodził" bezszelestnie - TAK MA BYĆ :diabelski_usmiech
            With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

            Komentarz

            • chester121
              L&K
              • 2005
              • 1053

              #7
              154 kkm to duzo jak na turbo ze zmianna geometria
              200kkm dozywaja ze stala geometria(np w AGR) i sa uwazane za nie do zdarcia
              a o ile sie nie myle u ciebie w benzynce jest ze zminna geometria
              wiec przebieg i tak duzy
              turbiny ze zminna geometria sa stosunowo tanie i jest ich duzo do kupienia

              no ale jezdzij jak ci padnie to wtedy wymienisz nie ma co zawracac sobie glowy k

              "daj spokój - nie ma takiego nr żeby szybkobrotowy element mechaniczny "chodził" bezszelestnie - TAK MA BYĆ "

              ale borut napisal ze od pewnego czasu zaczal syszec to swiszczenie
              wiec nie jest to norma
              fakt ze one gwizdza ale jak jechalem passatem 1.8T to szczerze mowiac nie slyszalem turbiny :x
              dopiero jak otworzylem okno to mozna bylo uslyszec lekki swist ale powtarzam lekki

              Komentarz

              • borut
                Rider
                S_OCP Member
                • 2005
                • 299

                #8
                Nexus 6, nie mam doświadczenia z doładowanymi silnikami benzynowymi, a tyle się mówi że jak świszcze to już koniec.... to byłaby katastrofa. Ale porównując np. do TDCi jakimi jezdziłem to można powiedzieć, że ten dźwięk jest prawie niesłyszalny, jest o wiele cichszy. Mam nadzieję że tak po prostu ma być.
                Powered by VSI PRINS

                Komentarz

                • Tymon
                  RS
                  • 2004
                  • 2970

                  #9
                  Tak czy siak, musisz obserwować.
                  Ciekawe Nexus6, jak Ci takie naturalnie świstanie zakończy się wirnikiem turbiny w tłumiku :lol:
                  Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                  Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                  BMW serii 3... Radość z jazdy.

                  Komentarz

                  • Nexus6
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 4847
                    • Volkswagen

                    #10
                    Zamieszczone przez Tymon
                    Ciekawe Nexus6, jak Ci takie naturalnie świstanie zakończy się wirnikiem turbiny w tłumiku :lol:
                    jakoś do tej pory nie miałem problemu ze "świszczącymi" turbinami
                    standartowa z AHF zdjęta przy stanie 145 kkm - wg pomiarów trzymała idealnie parametry
                    wcześniej w AFN - zrobiłem 120 kkm i też bez ŻADNYCH problemów

                    a lekkiej nogi nie mam :diabelski_usmiech
                    With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                    Komentarz

                    • Purchawa
                      Admin
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 8007

                      #11
                      W 1,8T turbina jest na bypasie, nie VNT!

                      Kazda turbina troche gwizdze, dopiero jak slychac metaliczny dzwiek mozna sie zaczac martwic.
                      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                      STOP ECO-TERRORISM!

                      Komentarz

                      • Tymon
                        RS
                        • 2004
                        • 2970

                        #12
                        Oki Ty nie, Ja tak :wink:
                        Wszystko zależy od kierownika.
                        standartowa z AHF zdjęta przy stanie 145 kkm - wg pomiarów trzymała idealnie parametry
                        Z ciekawości, u Pawła sprawdzałeś :?:

                        Purchawa ale się uśmiałem :szeroki_usmiech dziwke
                        Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                        Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                        BMW serii 3... Radość z jazdy.

                        Komentarz

                        • djczas
                          RS
                          • 2005
                          • 9612

                          #13
                          chester121, podpadniesz Maicroftowi i to juz niedługo to popierwsze
                          po derugie benzyna nie ma zmiennej geometri łopatek
                          Bprut nie masz sie czym martwić dopiero jak zacznie żęźić to do piero wtedy przyjedź na spota 8.02.2006 gwizdanie w zimie jest normalne turbo pompuje wiecej powietrza bo jest gestsze. Świest przy pr obr 1500-2000 nie jest niczym dziwnym w passacie jest lepsze wytłumienie i dlatego nie słychać. dokładnie powie ci dopiero BaPit on ma najwieksze doświadczenie z 1.8T do puki olej nie ubywa to nie ma sie co martwić

                          Komentarz

                          • Purchawa
                            Admin
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 8007

                            #14
                            Tymon, ja pierdziele. Taka literowke zrobic to mistrzostwo swiata.
                            :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:

                            A wcale duzo nie wypilem.
                            :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:
                            Sorki, za OT.
                            "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                            Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                            STOP ECO-TERRORISM!

                            Komentarz

                            • chester121
                              L&K
                              • 2005
                              • 1053

                              #15
                              chester121, podpadniesz Maicroftowi i to juz niedługo to popierwsze
                              o co ci chodzi?????????????
                              straszysz mnie?? :| :?

                              Komentarz

                              • djczas
                                RS
                                • 2005
                                • 9612

                                #16
                                nie ale uważnie czytam forum. Nie rób z siebie alfy i omegi tylko poczytaj forum i tam już było opisane jakie trubospreżarki są w 1.8 T. Wieć tyle miałem do powiedzenia
                                ja też przepraszam za Off Topic

                                Komentarz

                                • chester121
                                  L&K
                                  • 2005
                                  • 1053

                                  #17
                                  bron boze nie robie z siebie nie wiadomo kogo
                                  chcialem dobrze ops:

                                  Komentarz

                                  • djczas
                                    RS
                                    • 2005
                                    • 9612

                                    #18
                                    chester121, no problem

                                    Komentarz

                                    • henio
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 631

                                      #19
                                      chester121, no problem
                                      Nie ma to jak forumowe zrozumienie :wink: .A pogadać zapraszam do : Życie jest okrutne... k

                                      Komentarz

                                      • BaPit
                                        Rider
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 630

                                        #20
                                        Re: Piszcząca turbina w AGU

                                        Zamieszczone przez borut
                                        Panowie

                                        Od pewnego czasu podczas przyspieszania słyszę charakterystyczny świst turbiny. Czy jest to coś nadzwyczajnego w silniku 1.8T, czy mam się tym przejmować. Co to może oznaczać? Czy ktoś z was miał problemy z turbiną w tym silniku??

                                        Dzięki za wszelkie podpowiedzi

                                        Pozdrawiam
                                        Nie wiem, jak długo jesteś w posiadaniu tego auta. Jeśli masz pewność, że auto było eksploatowane właściwie (czyli zgodnie z normami przyjętymi dla aut doładowanych), a do tego przebieg jest prawdziwy, to na Twoim miejscu turbiny bym jeszcze nie skreślał.

                                        Świst K03 przy seryjnym programie nie jest rzeczą do końca naturalną, ale w zimie rzeczywiście może być słyszalny w trakcie wkręcania sięna max obroty (ok. 2300-2600 rpm). wówczas doładowanie osiąga peak, a później spada - także świst nie powinien trwać dużo dłużej, niż sekundę.

                                        U siebie zauważułem, że "głośność" świstu turbiny jest zależna od oleju na którym jeżdżę, ale nie będę do tego budował jakiejś teorii, bo dokładnie tego nie analizowałem może gęstość oleju ma na to jakiś wpływ...

                                        Na Twoim miejscu niczym bym się nie martwił. Jak chcesz poczuć się lepiej, to podłącz się z manometrem pod kolektor dolotowy i zerknij, jakie ciśnienie daje turbina. Jak skacze do 0.4-0.6, a potem spada, to wszystko jest w normie. Jak daje mniej, to powoli zacznij odkładać na nową A jak chcesz czuć się dobrze cały czas, to podłącz sobie jakiś wskaźniczek na stałe - teraz takie proste można kupić za małą kasę (np. tu , lub jakiś inny). Wtedy mógłbyś obserwować zachowanie turbinki cały czas k

                                        A jak już turbina padnie, to nie jest to jakaś masakra (chyba, że padnie tak, że flaki polecą do dolotu ) - zamiennik trafisz za 500-800 PLN. A jak będziesz chciał usprawnić auto, to od razu przesiądziesz się na K04 (ja za swoją dałem 1000 PLN) - do tego kolektor, program i kilka "dopasowań" i zrobisz bezpieczne 200-210KM k

                                        Pozdrawiam!
                                        Bartek
                                        była mocna Octa, a jest konik
                                        Greckie Delikatesy

                                        Komentarz

                                        • borut
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 299

                                          #21
                                          Panowie

                                          Dziekuje Wam wszystkim za pomoc.... jesli padnie - trudno bede szukal nowej ( raczej chyba nie warto regenerowac ) jesli jednak bedzie dalej pracowala - bede bardziej zadowolony

                                          Pozdrawiam
                                          Powered by VSI PRINS

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #22
                                            borut, Na terenie Bielska nie powinno byc problemu ze znalezieniem nowej turbiny, tak wiec puki nie chleje oleju, ani nie musisz jej zbierac z katalizatora to bym sie tym nie martwil
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • henio
                                              Rider
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 631

                                              #23
                                              puki nie chleje oleju
                                              W jakiej części silnika szukać oleju, jeżeliby turbina padała?

                                              Komentarz

                                              • djczas
                                                RS
                                                • 2005
                                                • 9612

                                                #24
                                                w dolocie lub w dymie jesli jest olej w dolocie w dużych ilościach to coś jest nie tak i jak dymi na sinoniebiesko

                                                Komentarz

                                                Pracuję...